FAQ

Jak wygląda współpraca?

Nasza współpraca jest uproszczona do minimum formalności.  Dokumenty dotyczące lotu, wakacji czy bagażu wysyłasz do nas mailem. Umowa, jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, przesłana zostanie do Ciebie w formie elektronicznej, zatem nie musisz biec na pocztę ani czekać na kuriera. Będziemy informować Cię o przebiegu sprawy abyś wiedział, że trzymamy rękę na pulsie na każdym etapie postępowania.

Ile to kosztuje?

Nie poniesiesz żadnych kosztów jeśli nie uda nam odzyskać odszkodowania. Nie wymagamy też żadnych opłat wstępnych. Całe postępowanie będzie prowadzone na nasz koszt i nasze ryzyko.  Rozliczenie następuje tylko w przypadku naszego sukcesu. Jeżeli odzyskamy odszkodowanie na etapie polubownym, to wypłacimy Ci 75% kwoty odszkodowania. W przypadku skierowania sprawy na drogę sądową otrzymasz 60% kwoty odszkodowania. Pozostała kwota (odpowiednio 25% i 40%) pokryje koszty całego postępowania. Szczegóły rozliczenia znajdziesz w naszym regulaminie.

Jak długo to potrwa?

Średnio postępowanie trwa około 6 miesięcy, co oznacza, że część odszkodowań odzyskujemy w kilka tygodni ale są też sprawy, które trwają znacznie dłużej. Możemy jednak zapewnić, że kilkumiesięczny proces wynika tylko i wyłącznie z terminów w postępowaniu sądowym a tempo procesu ustala sąd. Całe postępowanie jest kilkuetapowe, zatem nie jesteśmy w stanie dziś dokładnie określić jak długo potrwa uzyskanie Twojego odszkodowania. Pamiętaj jednak, że nam też zależy na jak najszybszym zakończeniu sprawy!

Jak sprawdzić czy odszkodowanie za lot mi się należy?

Każdy lot ma swoją historię zdarzeń. Jest też wiele czynników, które wpływają na kwalifikację sprawy m.in. czas opóźnienia, przyczyny, trasa, miejsce wylotu czy linia lotnicza. Sugerujemy aby nie podejmować decyzji samodzielnie. Nasi specjaliści zweryfikują posiadane przez Ciebie informacje i przekażą Ci wszelkie szczegóły na temat wysokości odszkodowania i dalszego postępowania.

Jaką kwotę mogę uzyskać?

Maksymalne odszkodowanie za lot, jakie przysługuje zgodnie z Rozporządzeniem to 600 EUR dla każdego uprawnionego pasażera. Jeśli jesteście czteroosobową rodziną, to łącznie będziemy walczyć o maksymalnie 2400 EUR odszkodowania.
W przypadku obniżenia ceny za wakacje niezgodne z ofertą należy Ci się odpowiedni procent ceny, jaką zapłaciłeś za imprezę turystyczną. szczegóły znajdziesz w Tabeli Frankfurckiej.
W przypadku problemów z bagażem będziemy walczyli o zwrot wszystkich racjonalnych kosztów, które musiałeś ponieść czekając, aż Twój bagaż dotrze do Ciebie albo o kwotę, którą zadeklarowałeś przewoźnikowi jako wartość bagażu.

Czy mogę złożyć jeden wniosek w imieniu całej mojej rodziny albo grupy znajomych, którzy razem podróżowali?

Jak najbardziej. Dla waszej wygody będziemy komunikować się z wybraną przez Was osobą lub z każdym osobno. Umowy z nami będziecie jednak akceptowali indywidualnie. Niepełnoletnie dzieci musi reprezentować rodzic lub opiekun prawny.

Nie mam obywatelstwa polskiego. Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie?

Oczywiście. Nie musisz być obywatelem Polski abyśmy mogli zająć się Twoją sprawą. Występujemy w swoim imieniu i nasz koszt, więc interesuje Cię tylko finał sprawy w postaci odszkodowania na Twoim koncie bankowym.

Mam dokument potwierdzający zgłoszenie, że przewoźnik zgubił mój bagaż gdy leciałem na wakacje. Czy dodatkowo muszę przedstawić rachunki za poniesione wydatki?

Tak, Twoje wydatki muszą być udokumentowane. Chcemy uzyskać dla Ciebie maksymalne odszkodowanie a koszty poniesione przez Ciebie będą tu podstawą roszczenia.

Moja walizka nigdy do mnie nie dotarła. Jak długo muszę czekać aby wystąpić o odszkodowanie?

Linie lotnicze wymagają zazwyczaj, aby od dnia zaginięcia bagażu do dnia uznania jego zaginięcia minęło 21 dni.

W walizce, która zaginęła, zostawiłem aparat fotograficzny z drogim obiektywem, ale nie zgłosiłem nikomu tych przedmiotów. Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie?

Niestety nie podejmiemy się prowadzenia takiej sprawy. Bagaż zawierający cenne przedmioty powinien zostać przed podróżą osobno zgłoszony, w przeciwnym razie linia lotnicza nie ponosi odpowiedzialności za zagubienie takiego bagażu.

Czy są elementy oferty biura podróży, których nie mogę reklamować np. monotonne jedzenie?

Obszar reklamacji jest bardzo szeroki a każdy element, który stanowi część oferty i jest związany z Twoją imprezą turystyczną podlega reklamacji. Zachęcamy Cię, abyś skorzystał z naszej wiedzy. Chętnie pomożemy Ci przeanalizować stan faktyczny w odniesieniu do oferty, z której skorzystałeś.

Biuro podróży nie uznało mojej reklamacji. Czy wciąż mam szansę odzyskać pieniądze?

Jak najbardziej. Negatywna odpowiedź z biura nie zamyka nam drogi do ubiegania się o odszkodowanie. Procedura reklamacji jest podobna jak w przypadku innych usług, z których korzystasz i zawsze masz prawo walczyć o swoje prawa przed sądem.