Tabela Frankfurcka

Reklamacja do biura podróży – poniższa tabela ma charakter pomocniczy przy ustalaniu wysokości “odszkodowania za nieudane wakacje” i zazwyczaj jest honorowana przez biura podróży.

 

TABELA FRANKFURCKA

podane wartości procentowe odnoszą się do możliwego zakresu obniżenia ceny imprezy turystycznej

A. NOCLEG

  1. Różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu 10 – 25 % (w zależności od odległości)
  2. Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży) 5 – 15 %
  3. Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro) 5 – 10%
  4. Różnica w rodzaju pokoi (decyduje to, czy zostały umieszczone razem osoby z tej samej rezerwacji, czy osoby nieznane):
    1. 2-os. Zamiast 1-os. 20 %
    2. 3-os. Zamiast 1-os. 25 %
    3. 3-os. Zamiast 2-os. 20 – 25 %
    4. 4-os. Zamiast 2-os. 20-30 %
  5. Wady w wyposażeniu pokoju (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od pory roku):
    1. za mała powierzchnia 5 – 10 %
    2. brak balkonu 5 – 10 %
    3. brak widoku na morze 5 – 10 % (w przypadku zgody przy rezerwacji)
    4. brak (własnej) łazienki / WC 15 – 25 %
    5. brak (własnego) WC 15 %
    6. brak (własnego) prysznica 10 % (przy rezerwacji)
    7. brak klimatyzacji 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od pory roku w przypadku zgody)
    8. brak radia / TV 5 %
    9. zbyt mała liczba mebli 5 – 15 %
    10. uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.) 10 – 50%
    11. robactwo 10-50%
  6. Awaria urządzeń zasilających:
    1. toaleta 15 %
    2. łazienka / bojler ciepłej wody 15 %
    3. awaria prądu / gazu 10 – 20 %
    4. woda 10 %
    5. klimatyzacja 10 – 20 % w zależności od pory roku
    6. winda 5 – 10 % w zależności od piętra.
  7. Obsługa:
    1. całkowity brak 25 %
    2. złe sprzątanie 10 – 20 %
    3. niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników 5 – 10%
  8. Niedogodności:
    1. hałas w dzień 5 – 25 %
    2. hałas w nocy 10 – 40 %
    3. przykre zapachy 5 – 15 %
  9. Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) 20 – 40% w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu (np. urlop uzdrowiskowy).

B. WYŻYWIENIE

  1. Całkowity brak 50 %
  2. Wady treściowe:
    1. monotonny jadłospis 5 %
    2. niewystarczająca liczba ciepłych posiłków 10 %
    3. zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki 20 – 30 %
  3. Obsługa:
    1. samoobsługa (zamiast kelnera) 10 – 15 %
    2. długie czasy oczekiwania 5 – 15 %
    3. jedzenie zmianowe 10 %
    4. zabrudzone stoły 5 – 10 %
    5. zabrudzone naczynia, sztućce 10 – 15 %
  4. Brak klimatyzacji w stołówce 5 – 10 % w przypadku potwierdzenia

C. POZOSTAŁE

  1. Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia)
  2. Brak basenu krytego (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku)
    1. w przypadku istniejącego basenu odkrytego 10 %
    2. w przypadku braku basenu odkrytego 20 %
  3. Brak sauny 5 % (w przypadku potwierdzenia)
  4. Brak kortu tenisowego 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  5. Brak pola do mini golfa 3 – 5 % (w przypadku potwierdzenia)
  6. Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu, szkoły nurkowania 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  7. Brak możliwości jazdy konnej 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  8. Brak opieki nad dziećmi 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  9. Brak możliwości kąpieli w morzu 10 – 20 % (w zależności od opisu projektu i przewidywalnych rozbieżności)
  10. Zanieczyszczona plaża 10 – 20 %
  11. Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
  12. Brak snackbaru lub baru plażowego 0 – 5 % (w zależności od zastępczych możliwości)
  13. Brak plaży dla naturystów 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia)
  14. Brak restauracji lub supermarketu (w przypadku potwierdzenia / w zależności od możliwych rozbieżności):
    1. przy wyżywieniu w hotelu 0 – 5 %
    2. przy samodzielnym wyżywieniu 10 – 20%
    3. przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 %
  15. Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) 5 – 15% (w przypadku potwierdzenia)
  16. Brak butików lub deptaków 0 – 5 % (w zależności od możliwych rozbieżności)
  17. Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem 20 – 30% udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd.
  18. Brak pilota wycieczki (w przypadku potwierdzenia):
    1. zwykła organizacja 0 – 15 %
    2. przy wycieczkach ze zwiedzaniem 10 – 20 %
    3. przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 %
  19. Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę:
    1. w tym samym hotelu udziałowa cena podróży za 1/2 dnia
    2. do innego hotelu udziałowa cena podróży za 1 dzień

D. TRANSPORT

  1. Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5% udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę.
  2. Wady wyposażenia:
    1. niższa klasa 10 – 15 %
    2. znaczna rozbieżność od normalnego standardu 5 – 10%
  3. Obsługa:
    1. wyżywienie 5 %
    2. brak powszechnej w danej klasie lotu rozrywki (radio, film, itd.) 5 %
  4. Zamiana środka transportu- udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie
  5. Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu- koszty zastępczego środka transportu

 

Przeczytaj też nasz artykuł o nieudanych wakacjach –  zobacz instrukcję jak napisać i wysłać reklamację!