Tabela Frankfurcka

Reklamacja do biura podróży – poniższa tabela ma charakter pomocniczy przy ustalaniu wysokości “odszkodowania za nieudane wakacje” i zazwyczaj jest honorowana przez biura podróży.

 

TABELA FRANKFURCKA

podane wartości procentowe odnoszą się do możliwego zakresu obniżenia ceny imprezy turystycznej

A. NOCLEG

  1. Różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu 10 – 25 % (w zależności od odległości)
  2. Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży) 5 – 15 %
  3. Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro) 5 – 10%
  4. Różnica w rodzaju pokoi (decyduje to, czy zostały umieszczone razem osoby z tej samej rezerwacji, czy osoby nieznane):
    1. 2-os. Zamiast 1-os. 20 %
    2. 3-os. Zamiast 1-os. 25 %
    3. 3-os. Zamiast 2-os. 20 – 25 %
    4. 4-os. Zamiast 2-os. 20-30 %
  5. Wady w wyposażeniu pokoju (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od pory roku):
    1. za mała powierzchnia 5 – 10 %
    2. brak balkonu 5 – 10 %
    3. brak widoku na morze 5 – 10 % (w przypadku zgody przy rezerwacji)
    4. brak (własnej) łazienki / WC 15 – 25 %
    5. brak (własnego) WC 15 %
    6. brak (własnego) prysznica 10 % (przy rezerwacji)
    7. brak klimatyzacji 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od pory roku w przypadku zgody)
    8. brak radia / TV 5 %
    9. zbyt mała liczba mebli 5 – 15 %
    10. uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.) 10 – 50%
    11. robactwo 10-50%
  6. Awaria urządzeń zasilających:
    1. toaleta 15 %
    2. łazienka / bojler ciepłej wody 15 %
    3. awaria prądu / gazu 10 – 20 %
    4. woda 10 %
    5. klimatyzacja 10 – 20 % w zależności od pory roku
    6. winda 5 – 10 % w zależności od piętra.
  7. Obsługa:
    1. całkowity brak 25 %
    2. złe sprzątanie 10 – 20 %
    3. niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników 5 – 10%
  8. Niedogodności:
    1. hałas w dzień 5 – 25 %
    2. hałas w nocy 10 – 40 %
    3. przykre zapachy 5 – 15 %
  9. Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) 20 – 40% w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu (np. urlop uzdrowiskowy).

B. WYŻYWIENIE

  1. Całkowity brak 50 %
  2. Wady treściowe:
    1. monotonny jadłospis 5 %
    2. niewystarczająca liczba ciepłych posiłków 10 %
    3. zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki 20 – 30 %
  3. Obsługa:
    1. samoobsługa (zamiast kelnera) 10 – 15 %
    2. długie czasy oczekiwania 5 – 15 %
    3. jedzenie zmianowe 10 %
    4. zabrudzone stoły 5 – 10 %
    5. zabrudzone naczynia, sztućce 10 – 15 %
  4. Brak klimatyzacji w stołówce 5 – 10 % w przypadku potwierdzenia

C. POZOSTAŁE

  1. Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia)
  2. Brak basenu krytego (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku)
    1. w przypadku istniejącego basenu odkrytego 10 %
    2. w przypadku braku basenu odkrytego 20 %
  3. Brak sauny 5 % (w przypadku potwierdzenia)
  4. Brak kortu tenisowego 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  5. Brak pola do mini golfa 3 – 5 % (w przypadku potwierdzenia)
  6. Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu, szkoły nurkowania 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  7. Brak możliwości jazdy konnej 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  8. Brak opieki nad dziećmi 5 – 10 % (w przypadku potwierdzenia)
  9. Brak możliwości kąpieli w morzu 10 – 20 % (w zależności od opisu projektu i przewidywalnych rozbieżności)
  10. Zanieczyszczona plaża 10 – 20 %
  11. Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
  12. Brak snackbaru lub baru plażowego 0 – 5 % (w zależności od zastępczych możliwości)
  13. Brak plaży dla naturystów 10 – 20 % (w przypadku potwierdzenia)
  14. Brak restauracji lub supermarketu (w przypadku potwierdzenia / w zależności od możliwych rozbieżności):
    1. przy wyżywieniu w hotelu 0 – 5 %
    2. przy samodzielnym wyżywieniu 10 – 20%
    3. przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 %
  15. Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) 5 – 15% (w przypadku potwierdzenia)
  16. Brak butików lub deptaków 0 – 5 % (w zależności od możliwych rozbieżności)
  17. Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem 20 – 30% udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd.
  18. Brak pilota wycieczki (w przypadku potwierdzenia):
    1. zwykła organizacja 0 – 15 %
    2. przy wycieczkach ze zwiedzaniem 10 – 20 %
    3. przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 %
  19. Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę:
    1. w tym samym hotelu udziałowa cena podróży za 1/2 dnia
    2. do innego hotelu udziałowa cena podróży za 1 dzień

D. TRANSPORT

  1. Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5% udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę.
  2. Wady wyposażenia:
    1. niższa klasa 10 – 15 %
    2. znaczna rozbieżność od normalnego standardu 5 – 10%
  3. Obsługa:
    1. wyżywienie 5 %
    2. brak powszechnej w danej klasie lotu rozrywki (radio, film, itd.) 5 %
  4. Zamiana środka transportu- udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie
  5. Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu- koszty zastępczego środka transportu

 

Przeczytaj też nasz artykuł o nieudanych wakacjach –  zobacz instrukcję jak napisać i wysłać reklamację!

 

 

Aby kontynuować przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close