Zimowy wypoczynek? A co jeśli nieudany…

Odszkodowanie za wakacje? Dziś wyjaśnimy kilka kwestii po stronie urlopowicza…

Jeżeli korzystacie z imprezy zorganizowanej przez biuro podróży warto wiedzieć co zrobić aby odzyskać część zapłaconej ceny, gdyby okazało się, że stan rzeczy na miejscu jest odmienny od tego obiecanego w ofercie. W kilku punktach podpowiadamy Wam co należy zrobić aby ewentualne postępowanie po powrocie było skuteczne. Jeżeli chcecie ubiegać się o odszkodowanie za wakacje kilka warunków musicie spełnić bez dwóch zdań.

 

 

Przede wszystkim próbujcie rozmawiać z przedstawicielami organizatora Waszego wyjazdu. Zdecydowanie powinni Was po pierwsze wysłuchać, po drugie zareagować na Waszą, nawet ustną reklamację. Jeżeli Wasze uzasadnione roszczenia (np. zamiana pokoju) nie są możliwe do spełnienia przechodzimy do fazy drugiej.

Skrzętnie dokumentujcie (najlepiej w formie zdjęć) to co jest niezgodne z ofertą. I tu bardzo ważna rzecz. Róbcie zdjęcia w taki sposób aby osoba zupełnie postronna, która nigdy nie była w tym hotelu, pokoju, basenie itd. doskonale widziała na ich podstawie jaki jest problem. Tutaj emocje trzeba odstawić na bok i ze spokojem przejrzeć swoją dokumentację. Czy zdjęcia, które zrobiliście odzwierciedlają w ewidentny sposób różnicę pomiędzy stanem faktycznym a ofertą? Jeśli tak to świetnie, gdyż Sąd nie powinien mieć żadnych wątpliwości jak zostaliście potraktowani.

Kolejny etap to czas po powrocie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy uczestnik imprezy turystycznej ma 30 dni na złożenie reklamacji za wakacje. Powinna być ona w formie pisemnej (z opisem niezgodności), z załączonymi zdjęciami. W reklamacji należy wskazać żądaną kwotę odszkodowania – w jej ustaleniu pomocna będzie tabela frankfurcka (na naszej stronie WWW). Reklamację należy wysłać  listem poleconym (z potwierdzeniem odbioru), zachowując kopię dla siebie.  Jeżeli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości co do przygotowanej reklamacji zawsze chętnie pomożemy. Na tym etapie nasza pomoc jest bezpłatna więc nie wahaj się z nami skontaktować.

Po 30 dniach od wysłanej reklamacji skontaktuj się  nami i opowiedz co się wydarzyło. Czy organizator imprezy w ogóle odpowiedział na Twoją reklamację? Tutaj nie ma właściwej odpowiedzi i w zależności od reakcji biura podróży (lub jej braku) pomożemy Ci dalej walczyć o odszkodowanie za nieudane wakacje. Na tym etapie będzie potrzebne wsparcie naszego działu prawnego ale w tym się właśnie specjalizujemy więc chętnie Ci pomożemy, także na drodze sądowej, której czasami nie da się uniknąć. Pamiętaj, że całe postępowanie sądowe o odszkodowanie za wakacje jest na nasz koszt i nasze ryzyko więc nic nie tracisz, a możesz tylko zyskać. Warto więc walczyć o swoje prawa!