Kto lata ten wiedzieć musi…, że samoloty, tak jak inne środki transportu czasami się spóźniają. Przyczyn może być wiele. Specyfika tego środka transportu powoduje, że nie każda z nich gwarantuje nam prawo do odszkodowania. Ale dziś nie o tym. Chcemy w kilku punktach pokazać Wam co zrobić w sytuacji, kiedy spotkała nas zmiana terminu lotu, aby zwiększyć swoje szanse na odszkodowanie. Jest o co powalczyć, bo możemy uzyskać od 250 do 600 euro dla każdego pasażera! Poniżej przedstawiamy Wam check listę, którą każdy pasażer powinien mieć pod ręką w razie opóźnienia.
CZAS
sprawdź ile czasu minęło od planowanego odlotu? Czy już 3 godziny? Jeśli tak to działaj, bo to pierwsze kryterium. Jeśli to możliwe weź od obsługi dokument potwierdzający Twoje opóźnienie. Potem konieczne sprawdź godzinę po wylądowaniu, w momencie otwarcia drzwi w samolocie. Najlepiej, korzystając z rady naszych klientów kliknij zdjęcie swojego zegarka, lub zrób prtscr na komórce aby nie było wątpliwości. Uwierz, czasami decydują minuty! Dowiedz się jak dokładnie policzyć czas opóźnienia.
CO SIĘ DZIEJE Z TWOIM LOTEM?
Jeśli nie otrzymujesz żadnego komunikatu, domagaj się podania przyczyny opóźnienia od członków załogi. Samolot nie startuje z jakiegoś konkretnego powodu, a Ty jako pasażer i klient linii lotniczej masz prawo wiedzieć co się dzieje! Wiemy, że czasami będzie trudno uzyskać rzetelne informacje, ale milczenie po stronie przewoźnika też jest ostatecznie jakąś wskazówką. Jeśli problem dotyczy samolotu, załogi lub innych kwestii organizacyjnych Twojego przewoźnika to odszkodowanie za opóźniony lot należy Ci się bez dwóch zdań. Musimy za to wykluczyć warunki pogodowe i inne, za które przewoźnik nie może wziąć odpowiedzialności – np. strajk obsługi na docelowym lotnisku, podejrzenie lub atak terrorystyczny, problemy techniczne lotniska (nie działa system naprowadzający ILS) itp. UWAGA! Jeśli nie jesteś pewien zawsze możesz to jeszcze zweryfikować z nami. Nie wiemy wszystkiego, ale część informacji jesteśmy w stanie sprawdzić!
CO SIĘ DZIEJE NA LOTNISKU?
Czy inne samoloty startują i lądują planowo? Jak wyglądają loty w podobnym kierunku, do którego Ty się udajesz? Zwróć też uwagę na komunikaty podawane przez przewoźnika, czy są spójne z tym co obserwujesz na lotnisku? Czy ktoś zmienił zdanie o przyczynach po kolejnych 2 godzinach oczekiwania? Coś jest nie tak, więc bądź czujny a najlepiej notuj wszystko bo nasza pamięć bywa ulotna!
BILETY i KARTY POKŁADOWE
Nie wyrzucaj! Zawsze zachowaj dokumentację (nie kasuj maili) i nie daj sobie odebrać boarding pass, które już dostałeś. Ten malutki odcinek, który wydaje Ci się może mało istotny, potwierdza, że stawiłeś się na ten rejs. W przypadku lotów charterowych ma to ogromne znaczenie proceduralne. Po otrzymaniu karty pokładowej, najlepiej zrób zdjęcie np. telefonem. Jeśli nastąpiła zmiana terminu lotu, do ubiegania się o odszkodowanie wystarczy skan bądź zdjęcie. Oryginały zawsze zostają z Tobą.
Jeśli miałeś problemy z lotem w ciągu ostatnich 12 miesięcy i potrzebujesz naszej pomocy w uzyskaniu odszkodowania zgłoś zdarzenie – kliknij tutaj